Kuvassa on helikopteri ja pelastustyöntekijöitä, jotka etsivät kadonneita hiihtäjiä Pohjois-Norjassa.

Neljä hiihtäjää katosi Norjan vuorilla

Kolme suomalaista miestä ja ruotsalainen nainen katosivat viime viikolla Pohjois-Norjan vuorilla. Norjan viranomaiset sanovat, että kadonneeet ovat kuolleet lumivyöryssä.

Hiihtäjät katosivat viime keskiviikkona. He olivat matkalla Blåbärfjellet-vuoren huipulle. Alueella tapahtui keskiviikkona suuri lumivyöry. Hiihtäjät jäivät lumivyöryn alle.

Blåbärfjellet on 1 440 metriä korkea vuori. Talvella sen huipulla on paljon lunta. Lumivyöryjä syntyy, kun vuorenrinteellä on paljon lunta. Kadonneet hiihtäjät olivat osallistuneet Norjassa kurssille, jossa he opettelivat jääkiipeilyä.

Kadonneiden etsinnät jatkuvat. Huono sää haittaa etsintöjä.

Ilmatieteen laitos kertoo, että Suomessa ei vielä tänä talvena ole satanut tarpeeksi lunta, jotta lumivyöryjä voi syntyä.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste