Sarah Everard murhattiin Lontoossa, kun hän palasi ystävänsä luota. Tapaus herättää paljon huolta naisten turvallisuudesta.

Naisten turvallisuus huolettaa Britanniassa

Britannian pääkaupungissa Lontoossa on järjestetty suuria mielenosoituksia naisten turvallisuuden puolesta.

33-vuotias Sarah Everard murhattiin Lontoossa maaliskuun alussa. Everardin sieppauksesta ja murhasta epäillään miestä, joka työskenteli poliisina.

Monien naisten mukaan Lontoo on vaarallinen naisille. Naiset kokevat paljon väkivaltaa kaduilla ja kodeissa.

Britannian hallitus on luvannut 25 miljoonaa puntaa lisärahoitusta, jotta turvallisuutta voidaan parantaa. Rahoilla hankitaan esimerkiksi valvontakameroita.

Lähde Svenska Dagbladet

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.