Palestiinalainen rukouskutsujen esittäjä lukee rukouksia melkein tyhjässä moskeijassa Gazan kaupungissa. Kuva on otettu 24. huhtikuuta 2020.

Muslimit paastoavat ramadanin aikana

Ramadan on pyhin ja juhlituin aika koko maailman muslimeille.

Tänä vuonna ramadan alkoi torstaina 23. huhtikuuta. Ramadan alkaa eri päivänä joka vuosi.

Ramadanin aikana muslimit paastoavat aamusta iltaan. Se tarkoittaa sitä, että he eivät saa syödä tai juoda mitään ennen kuin aurinko laskee. Iltaisin perheet ja ystävät syövät yhdessä.

Ramadanin aikana on tärkeää auttaa köyhiä ihmisiä ja kaikkia, joilla on vaikeaa. Heille voidaan tarjota ruokaa, kun aurinko on laskenut.

Koronakriisin takia muslimien on vaikeampi juhlia ramadania tänä vuonna. He eivät voi tavata ystäviä ja viettää aikaa yhdessä. Ramadan loppuu 23. toukokuuta.

Lähteet BBC, UNHCR

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste