Muslimeja uhkaillaan Britanniassa

Teksti: SS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.06.2013

Muslimien vastaiset hyökkäykset ovat lisääntyneet Britanniassa.

Britanniassa on hyökätty moskeijoita vastaan ja revitty naisilta päähuiveja. Solvauksia ja hyökkäyksiä on tehty Britannian eri puolilla.

Hyökkäykset lisääntyivät sen jälkeen, kun kaksi nigerialaistaustaista miestä surmasi raa’asti brittisotilaan Lontoon Woolwichissa. Sotilas oli 25-vuotias Afganistanin veteraani. 22- ja 25-vuotiaat hyökkääjät ovat luultavasti ääri-islamilaisia. Toinen heistä oli kääntynyt islamin uskoon 10 vuotta sitten. Toinen oli aiemmin pidätetty Keniassa. Hänellä oli yhteyksiä islamistiseen Al-Shabaab-liikkeeseen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)