Mount Everest on maailman suurin vuori, joka sijaitsee Nepalissa, Aasiassa.

Mount Everest on maailman suurin vuori, joka sijaitsee Nepalissa, Aasiassa.

Mount Everestille tikkaat

Mount Everestille saatetaan rakentaa tikkaat.

Mount Everest on maailman suurin vuori, joka sijaitsee Nepalissa, Aasiassa. Se on niin suosittu kohde vuorikiipeilijöiden keskuudessa, että vuorella on ruuhkaa. Suunnitelmien mukaan tikkaat rakennettaisiin vuoristotien viimeiselle jyrkänteelle ennen huippua. Ajankohtaa rakentamiselle ei ole kuitenkaan vielä päätetty. Mount Everestin korkein huippu on suunnilleen 8 800 metriä korkea. Yli 300 vuorikiipeilijää on kuollut onnettomuuksissa, kun he ovat yrittäneet nousta vuorenhuipulle.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.