Mount Everest on maailman korkein vuori. Mount Everest sijaitsee Nepalissa ja Tiibetissä ja on osa Himalajan vuoristoa. Kuvan vuorikiipeilijät kuvattiin 22. toukokuuta Mount Everestin rinteessä.

Mount Everest -vuorelta siivottiin roskia

Retkikunta siivosi roskia Mount Everest -vuorelta monen viikon ajan. Retkikunta myös löysi neljä ruumista.

Mount Everest on maailman korkein vuori. Se sijaitsee Nepalin ja Kiinan rajalla. Joka vuosi monet ihmiset haluavat kiivetä vuoren huipulle. Ihmiset jättävät vuorelle paljon roskia.

Nyt retkikunta on siivonnut vuorelta yli 10 000 kilogrammaa roskia. Vuorella oli paljon tyhjiä ruokapaketteja, tölkkejä, pulloja ja happisäiliöitä.

Retkikunta löysi vuorelta myös neljän kiipeilijän ruumiit. Ruumiit vietiin sairaalaan, jossa ne yritetään tunnistaa. Joskus kiipeilijät joutuvat jättämään kuolleiden ystäviensä ruumiit vuorelle, koska eivät pysty kantamaan niitä pois.

Roskien kerääminen onnistui hyvin, mutta vuorelta täytyy kerätä vielä paljon lisää roskia.

Lähde HS Metro

Nepalin valtion palkkaamat siivousjoukot keräsivät roskia Mount Everestiltä 5. kesäkuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste