Kuvassa poliisit vievät miestä putkaan Moskovassa viime sunnuntaina. Poliisit pidättivät yhteensä 5 000 mielenosoittajaa.

Kuvassa poliisit vievät miestä putkaan Moskovassa viime sunnuntaina. Poliisit pidättivät yhteensä 5 000 mielenosoittajaa.

Mielenosoitukset jatkuvat Venäjällä

Venäjällä järjestettiin jälleen laajoja mielenosoituksia. Mielenosoittajat vastustavat presidentti Vladimir Putinia. Mielensoittajat vaativat, että opposition johtaja Aleksein Navalnyi pitää vapauttaa vankilasta.

Mielenosoituksia järjestettiin monissa Venäjän kaupungeissa sunnuntaina. Mielenosoituksiin osallistui kymmeniätuhansia ihmisiä. Poliisit ottivat kiinni ainakin 5 000 mielenosoittajaa. Poliisi otti kiinni Navalnyin kannattajia ja hänen sukulaisiaan jo ennen mielenosoitusten alkua.

Mielenosoituksia järjestettiin myös edellisenä sunnuntaina. Silloin poliisi otti kiinni 4 000 mielenosoittajaa.

Navalnyi vastustaa presidentti Vladimir Putinia. Putin on johtanut Venäjää yksinvaltiaana jo 20 vuotta.

Putinin palatsi ihmetyttää

Navalnyi haluaa, että Venäjällä on aito demokratia ja vähemmän lahjontaa. Navalnyi esimerkiksi julkaisi tammikuussa videon, joka kertoo valtavasta palatsista Mustan meren rannalla. Ylellinen palatsi on maksanut miljardeja euroja. Videota on katsottu yli 100 miljoonaa kertaa.

Navalnyi väittää, että Putin omistaa palatsin. Putin kiistää väitteen. Sen sijaan upporikas liikemies Arkadi Rotenberg sanoo, että hän omistaa palatsin. Rotenberg on Putinin hyvä ystävä.

Tapaus kuvaa hyvin Putinin Venäjää. Putin antaa rikkaille liikemiehille valtaa ja mahdollisuuden rikastua Venäjällä. Liikemiesten pitää olla Putinin uskollisia liittolaisia. Navalnyi ja hänen kannattajansa tietävät tämän. Mielenosoitukset jatkuvat.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste