Meteoriitin palasia löytyy järvestä

Teksti: lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.02.2013

Venäläiset tutkijat ovat löytäneet järvestä meteoriitin kappaleita.

Tutkijat uskovat, että järven jään alla on meteoriitti. Meteoriitti räjähti ilmakehässä Uralin yläpuolella helmikuun puolivälissä. Meteoriitin uskotaan pudonneen Tsheljabinskin lähellä sijaitsevaan järveen. Järven jäähän oli ilmestynyt iso avanto.

Räjähdys vaurioitti suurta määrää rakennuksia, ja ihmisiä loukkaantui yli tuhat. Meteoriitin palaset vahingoittivat myös KHL-sarjassa pelaavan jääkiekkojoukkue Tsheljabinsk Traktorin kotihallia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)