Lyhyesti – ulkomaat

Heinäkuu kuumin kuukausi

Heinäkuu oli maailman mittaushistorian kuumin kuukausi. Maailman lämpötiloja on mitattu 1800-luvulta alkaen. Edellinen lämpöennätys on vuoden 2016 heinäkuulta. Ilmastonmuutos todennäköisesti lisää korkeita lämpötiloja tulevaisuudessakin. Kuvassa olevat hevoset yrittivät löytää syötävää rutikuivasta maasta Korsikan saarella Välimerellä 27. heinäkuuta.

 

Isis vahvistuu taas

Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump ilmoitti maaliskuussa, että terroristijärjestö Isis on tuhottu kokonaan. Isis on kuitenkin alkanut taas vahvistua Syyriassa ja Irakissa, koska Yhdysvallat on kutsunut paljon sotilaita takaisin kotiin. Arvion mukaan Isisillä on vielä noin 14 000–18 000 jäsentä Syyriassa ja Irakissa. Isis toimii myös al-Holin pakolaisleirillä. Leirillä on ainakin 11 suomalaista naista ja 33 lasta. Kuvassa on Isisin sotilas ja terroristijärjestön lippu.

Kuvat Lehtikuva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste