Lyhyesti – ulkomaat

Brunei:

Brunein sulttaanikunta on ottanut käyttöön ankaran sharia-lain. Lain rikkojaa rangaistaan amputoimalla käsi tai jalka. Aviorikokseen syyllistynyt tai saman sukupuolen kanssa seksiä harjoittanut ihminen voidaan tuomita kuolemaan. Kuolemanrangaistus pannaan täytäntöön kivittämällä. Brunei on pieni valtio Aasiassa. Kuvassa on Brunein sulttaani Hassanal Bolkiah.

Japani:

Japanin vanha ja sairas keisari Akihito luopuu vallasta. Akihito on 85-vuotias. Keisarin poika Naruhito perii isänsä kruunun 1. toukokuuta. Kruunajaisten takia kansa saa ylimääräisen loman. Loma on huhtikuun lopussa. Silloin on Japanin perinteinen kultainen viikko eli loma-aika. Lisäloma on tämän yhteydessä. Kaikki japanilaiset eivät ole tyytyväisiä. Osa japanilaisista on jopa ahdistuneita, koska he eivät tiedä, mitä he tekevät pitkän vapaansa aikana.

Kuvat Lehtikuva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste