Berliinin lentokenttä avattiin vihdoin
Berliinin Brandenburgin lentokenttä avattiin lokakuun lopussa. Kenttä avautui lentoliikenteelle yhdeksän vuotta aikataulusta jäljessä. Juhlia kentällä ei järjestetty, koska koronapandemia estää tavallisen lentoliikenteen. Brandenburgin kenttä valmistui jo vuonna 2012. Sitä ei kuitenkaan voitu avata liikenteelle, koska kentän turvallisuudessa oli niin paljon puutteita. Uusi lento-asema on tullut ennätyksellisen kalliiksi. Sen rakentaminen ja korvaaminen on maksanut tähän mennessä 6,5 miljardia euroa.
Kiina kiristää otettaan Hongkongista
Kiina on säätänyt lain, jonka mukaan Hongkongin kansanedustajien täytyy hyväksyä Kiinan valta. Hongkong on Kiinan erityishallintoalue. Hongkongissa on ollut mielenosoituksia Kiinaa vastaan keväästä 2019 lähtien. Kiina on vähentänyt viime vuosina hongkongilaisten kansalaisvapauksia. Hongkongin asukkaat eivät hyväksy Kiinan toimia. Kuvassa on mielenosoittajia, jotka kannattavat Kiinaa.
Kuvat Lehtikuva