Lyhyesti – ulkomaat

Kuvassa mies sytyttää tupakan.

Havaiji, USA:

Havaijin osavaltio Yhdysvalloissa haluaa lopettaa tupakanpolton. Osavaltio on tehnyt lakiesityksen, joka nostaa tupakan ostamisen ikärajaa. Nykyään ikäraja on Havaijilla 21 vuotta. Laki nostaisi ikärajaa vähitellen. Vuonna 2024 vain yli 100-vuotiaat saisivat ostaa tupakkaa.

 

Kuva on Charles de Gaullen lentokentältä Pariisista.

Eurooppa:

Lentoliikenne kasvaa Euroopassa. Viime vuonna Euroopan lentokenttien matkustajamäärät kasvoivat kuusi prosenttia. Viime vuonna Euroopan lentokenttien kautta kulki 2,3 miljardia matkustajaa. Se on uusi ennätys. Kun liikenne kasvaa nopeasti, voi joskus olla vaikea saada hyvää palvelua. Euroopan vilkkaimmat lentokentät ovat Lontoon Heathrow, Pariisin Charles de Gaulle (kuvassa), Amsterdamin Schiphol ja Frankfurt. Näillä lentokentillä oli viime vuonna yli 70 miljoonaa matkustajaa.

Kuvat Lehtikuva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste