Lyhyesti – ulkomaat

Israel ja Arabiemiraatit sopivat

Arabiemiraatit ja Israel ovat solmineet diplomaattiset suhteet. Maat ovat siis virallisesti yhteyksissä toisiinsa. Kyseessä on historiallinen tapahtuma. Arabiemiraatit on ensimmäinen Persianlahden maa, jolla on yhteys Israelin kanssa. Vain kolmella arabimaalla on diplomaatti-suhteet Israelin kanssa. Sopimus solmittiin Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin tuella. Kuva on otettu Israelin Tel Avivissa. Kauppakeskuksen julkisivu oli koristeltu 13. elokuuta Arabiemiraattien lipun värein.

Venäjä sekaantui Yhdysvaltain vaaleihin

Yhdysvaltain tiedustelukomitean mukaan Venäjä sekaantui Yhdysvaltain presidentinvaaleihin vuonna 2016. Venäjä halusi auttaa Donald Trumpin presidentiksi. Venäjä kiistää kaikki syytökset. Myös Donald Trump kiistää häneen kohdistuvat kohdistuvat syytökset. Kuvassa ovat Yhdysvaltain presidentti Donald Trump (oikealla) ja Venäjän presidentti Vladimir Putin. He tapasivat Helsingissä kaksi vuotta sitten.

Kuvat Lehtikuva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste