Lyhyesti – ulkomaat

Yhdysvallat:

Kaupat ja ravintolat joutuvat nykyisin ilmoittamaan selkeästi ruoka-annosten sisältämän kalorimäärän Yhdysvalloissa.

Joka kolmas amerikkalainen on ylipainoinen. Ylipaino aiheuttaa joka vuosi valtavat sairauskulut. Kalorien ilmoittamisen uskotaan vaikuttavan siihen, mitä ruokaa ihmiset ostavat.

Japani:

Voimakas taifuuni eli trooppinen hirmumyrsky iski Japanin länsirannikolle viikko sitten tiistaina. Myrskyssä kuoli 10 ihmistä, 500 loukkaantui. Myrsky katkaisi sähköt 2,5 miljoonalta ihmiseltä ja tuhosi pahoin Osakan lentokenttää. Taifuuni nimettiin Jebiksi.

Vain päivää myöhemmin Japanissa sattui voimakas maanjäristys. Maa järisi Hokkaidon saarella. Ainakin kahdeksan ihmistä sai surmansa.

Kuvassa on rahtilalus, jonka myrsky heitti päin aallonmurtajaa.

Kuvat Lehtikuva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste