Loch Ness on järvi, joka sijaitsee Skotlannin ylämailla.

Loch Nessin hirviön etsinnät alkoivat jälleen

Loch Nessin kuuluisan hirviön etsinnät ovat alkaneet jälleen. Tarina Loch Nessin hirviöstä on kiinnostanut ihmisiä jo vuosisatoja.

Kuuluisan hirviön etsinnät alkoivat jälleen tänä kesänä. Tällä kertaa suuren järven pohjasta yritetään etsiä todisteita siitä, onko hirviö olemassa.

Tutkijat yrittävät löytää järven pohjasta näytteitä merihirviön dna:sta. Jos Loch nessissä on ollut suuri merieläin, siitä on jäänyt järveen pieniä palasia dna:sta. Dna-näyte voidaan ottaa esierkiksi hosta, hilseestä, höyhenistä, ulosteesta tai turkista.

Loch Ness on kaunis ja suuri järvi Skotlannin Ylämaalla. Järvi tunetaan erityisesti tarinasta, jonka mukaan siellä asuu hirviö. Hirviön lempinimi on Nessie. Matkailijoille järjestetään säännöllisesti veneretkiä järvellä.

Englannin yleisradioyhtiö BBC julisti jo vuonna 2003, että Loch Nessin hirviö on satua.

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste