Lannoitetehdas räjähti Yhdysvalloissa, kuva on otettu korkealta ilmasta.

Lannoitetehdas räjähti Yhdysvalloissa, kuva on otettu korkealta ilmasta.

Lannoitetehdas räjähti Yhdysvalloissa

Yhdysvalloissa Texasissa räjähti viime viikolla lannoitetehdas.

Lannoitetehtaan räjähdyksessä kuoli ainakin 14 ihmistä ja 160 loukkaantui. Tehtaalla oli ennen räjähdystä tulipalo, jota palokunta oli juuri sammuttamassa. Kuolleet olivat pääasiassa palomiehiä ja ensihoitajia, jotka olivat sammuttamassa tulipaloa. Onnettomuuden syytä ei vielä tiedetä. On mahdollista, että se johtui tulipalosta. Onnettomuus saattoi myös johtua aineista, joita tehtaalla valmistettiin. Ainakin osa niistä on hyvin räjähdysherkkiä. Viranomaiset tutkivat parhaillaan, onko tehdas laiminlyönyt turvallisuusmääräyksiä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste