Kuvassa on järkyttyneitä matkustajia terrori-iskun jälkeen Istanbulin lentokentällä.

Matkustajat olivat järkyttyneitä terrori-iskun jälkeen Istanbulin lentokentällä.

Kymmeniä kuoli terrori-iskussa Turkissa

Ainakin 36 ihmistä kuoli terrori-iskussa Istanbulin lentokentällä tiistai-iltana.

Istanbulin Atatürkin lentokentälle tehtiin myöhään tiistai-iltana yhteensä kolme itsemurhaiskua. Kolme hyökkääjää ampui ensin ihmisiä lentokentän sisäänkäynnissä. Sitten he räjäyttivät itsensä.

Ainakin 36 ihmistä sai surmansa. Kuolleiden määrä saattaa vielä nousta. Iskussa haavoittui 150 ihmistä.

Kukaan ei ole vielä keskiviikkoaamuna ollut ilmoittautunut iskun tekijäksi. Turkin pääministeri Binali Yildirim arveli, että terrorijärjestö Isis on tehnyt iskun.

Istanbul on Turkin suurin kaupunki. Atatürkin lentokenttä on yksi maailman vilkkaimmista lentokentistä.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste