Kuvassa on linja-auton palanut runko. Kuvassa poliisit tutkivat linja-autoa ja onnettomuuspaikkaa.

Linja-autosta jäi jäljelle palanut runko (kuvassa). Kuvassa poliisit tutkivat linja-autoa ja onnettomuuspaikkaa.

Kymmeniä kuoli autokolarissa Ranskassa

Ainakin 43 ihmistä kuoli, kun linja-auto ja kuorma-auto törmäsivät maantiellä Ranskassa. Onnettomuus tapahtui viime perjantaina lähellä Libournen kaupunkia Lounais-Ranskassa.

Ranskan poliisi kertoi, että bussissa oli eläkeläiskerhon jäseniä. Bussi törmäsi kuorma-autoon, jonka kuljettaja oli menettänyt autonsa hallinnan. Törmäys tapahtui tien mutkassa.

Linja-auto ja kuorma-auto syttyivät palamaan törmäyksen jälkeen. Vain kahdeksan ihmistä pääsi pakenemaan bussista, kun se oli syttynyt palamaan. Kuorma-auton kuljettaja ja hänen poikansa saivat surmansa. Kaikki kuolonuhrit olivat ranskalaisia.

Kyseessä on Ranskan pahin liikenneonnettomuus pitkään aikaan. Vielä pahempi onnettomuus tapahtui vuonna 1982. Silloin 53 ihmistä kuoli ketjukolarissa moottoritiellä.

Lähteet: Yle, Helsingin Sanomat, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.