Ranskan poliisi kertoi, että bussissa oli eläkeläiskerhon jäseniä. Bussi törmäsi kuorma-autoon, jonka kuljettaja oli menettänyt autonsa hallinnan. Törmäys tapahtui tien mutkassa.
Linja-auto ja kuorma-auto syttyivät palamaan törmäyksen jälkeen. Vain kahdeksan ihmistä pääsi pakenemaan bussista, kun se oli syttynyt palamaan. Kuorma-auton kuljettaja ja hänen poikansa saivat surmansa. Kaikki kuolonuhrit olivat ranskalaisia.
Kyseessä on Ranskan pahin liikenneonnettomuus pitkään aikaan. Vielä pahempi onnettomuus tapahtui vuonna 1982. Silloin 53 ihmistä kuoli ketjukolarissa moottoritiellä.
Lähteet: Yle, Helsingin Sanomat, STT
Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.