Kuninkaan luut löytyivät

Teksti: HV
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.02.2013

Rikhardin luut löytyivät Englannista.

Leicesterin yliopiston tutkijat vahvistivat viime viikolla, että kaupungin paikoitusalueen alta löytyneet luut kuuluvat kuningas Rikhard III:lle (kuvassa). Rikhard kuoli taistelussa vuonna 1485 eli yli 500 vuotta sitten. Hän oli Englannin kuninkaana vain kaksi vuotta. Hänen hautapaikkansa on ollut arvoitus näihin päiviin asti.

– Kaivauksista löydetty ruumis on ilman epäilyksen häivää Rikhard III:n, sanoi kaivauksia johtanut arkeologi. William Shakespearen näytelmässä Rikhard esiintyy roistona, joka ei kaihtanut mitään keinoja tavoitellessaan valtaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)