Kalifornialainen Michelle Cascino tuo kukkia surmakoulun portille lauantaina 3. lokakuuta.

Kouluampuja surmasi Yhdysvalloissa yhdeksän

Yhdysvalloissa sattui jälleen sumatyö koulussa. Ampuja tappoi yhdeksän ihmistä ja surmasi sen jälkeen itsensä.

26-vuotias aseharrastaja Chris Harper Mercer surmasi yhdeksän ihmistä ja haavoitti pariakymmentä. Kouluammunta sattui Umpquan ammattikoulussa Yhdysvalloissa 1. lokakuuta.

Mercerillä oli mielenterveysongelmia. Hän suhtautui pakkomielteisesti aseisiin ja uskontoon. Mercer piti valkoista rotua muita ylempänä. Hän ampui itsensä tekonsa jälkeen. Jäähyväisviestissään Mercer kertoi yksinäisyydestään. Hän kertoi, että häntä innoittivat ampumiseen aikaisemmat kouluampujat.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste