Ihmiset istuivat Sacré-Coeurin kirkon portailla Ranskan pääkaupungissa Pariisissa 12. toukokuuta.

Koronavirus ei ehkä katoa maailmasta

Maailman terveysjärjestö WHO ennustaa, että koronavirus ei katoa maailmasta ehkä koskaan.

WHO:n johtaja Michael Ryan arvioi koronavirustilanteen synkästi. Koronavirus ei ehkä katoa koskaan. Kriisi saadaan hallintaan vasta, kun rokote koronavirusta vastaan valmistuu. Ryanin mukaan paluu normaaliin elämään voi viedä kauan, jopa vuosia.

– Kukaan ei pysty ennustamaan, milloin tämä tauti katoaa. En voi luvata mitään. Ei ole olemassa tiettyjä päivämääriä. Toivottavasti niin käy pian ja toivottavasti saamme taudin hallintaan.

Puolet maapallon asukkaista noudattaa rajoituksia

Yli puolet maapallon asukkaista noudattaa erilaisia rajoituksia. WHO:n pääjohtaja Tedros Adhanom Ghebreyesus varoittaa koronaviruksen toisesta aallosta.

– Rajoitukset eivät pysäytä virusta, mutta rajoituksia täytyy purkaa varovaisesti.

Rokotteita koronavirusta vastaan kehitetään eri puolilla maailmaa. Koronavirukseen on sairastunut maailmassa 4,8 miljoonaa ihmistä. Kuolleita on melkein 320 000.

Lähteet STT, IS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste