Kuvassa on kiinalaisia jonottamassa koronarokotusta. Kuva otettiin Huai’anin kaupungissa Jiangsun maakunnassa Itä-Kiinassa.

Koronaviruksen alkuperä selvisi

Maailman terveysjärjestö eli WHO uskoo, että se on selvittänyt koronaviruksen alkuperän.

Maailman ensimmäiset koronatartunnat todettiin Kiinan Wuhanissa.

WHO:n tutkimuksen mukaan koronavirus tarttui lepakoista muihin eläimiin. Se levisi sen jälkeen muihin villieläimiin maatiloilla. Tiloilla kasvatetaan sivettikissoja, piikkisikoja ja muurahaiskäpyjä ihmisten ruuaksi.

Virus tarttui näistä eläimistä toreilla ihmisiin.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.