Kiinanherhiläinen on suurikokoinen pistiäinen. Laji ei ole levinnyt Suomeen.

Kiinanherhiläinen levisi Yhdysvaltoihin

Suuri kiinanherhiläinen on levinnyt Yhdysvaltoihin.

Laji tavattiin Washingtonin osavaltiossa huhtikuussa. Nyt niitä yritetään hävittää, jotta vieraslaji ei leviä.

Kiinanherhiläiset tappavat Japanissa ja muualla Aasiassa kymmeniä ihmisiä vuodessa. Suuren herhiläisen pisto on erittäin kivulias. Herhiläiset tappavat myös kokonaisia mehiläisyhdyskuntia.

Kiinanherhiläisen siipien väli voi olla lähes 10 senttiä ja pituus yli kuusi senttiä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste