Kiinalaisia äitejä lastensa kanssa. Kiina on noudattanut pitkään niin sanottua yhden lapsen politiikkaa.

Kiina sallii kaksi lasta perheeseen

Kiinan viranomaiset ilmoittivat viime viikolla, että kiinalaisperheissä saa jatkossa olla kaksi lasta.

Syynä lapsipolitiikan muutokseen on Kiinan väestön vanheneminen. Pian Kiinassa on liian paljon eläkeläisiä ja liian vähän työikäisiä. Kiina aloitti 1970-luvulla yhden lapsen politiikan, joka salli perheille vain yhden lapsen.

Syynä yhden lapsen politiikkaan oli Kiinan väkiluvun kova kasvu. Tutkijat eivät usko, että perhepolitiikan muutos johtaa Kiinan väestön rajuun kasvuun. Nuoret kiinalaiset ovat kasvaneet yhden lapsen perheissä ja pitävät sitä luonnollisena.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste