Emo ja jaavankääpiökauris, joka painoi syntyessään ainoastaan sata grammaa.

Kaniinin kokoinen kauris syntyi

Espanjalaisessa luonnonpuistossa Malagan lähellä Fuengirolassa syntyi harvinainen jaavankääpiökauris.

Euroopassa näitä kauriita on vain parikymmentä.

Jaavankääpiökauris painoi syntyessään ainoastaan sata grammaa.

Aikuisena maailman pienin kauris on kanin kokoinen ja painaa kilon.

Jaavankääpiökauris on kotoisin Kaakkois-Aasian Indonesiasta. Englanniksi sen nimi on mouse-deer eli hiirikauris.

Vaikka kauris näyttää hamsterilta, on sillä kuitenkin sorkat.

Jaavankääpiökauris on erityisen uhanalainen metsien hävittämisen takia.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste