Kuvassa ovat Viron presidentti Kersti Kaljulaid (vasemmalla) ja Reformipuolueen puheenjohtaja Kaja Kallas.

Kaja Kallas on Viron uusi pääministeri

Viron presidentti Kersti Kaljulaid nimitti uuden pääministerin maanantaina. Kaja Kallas on Viron ensimmäinen naispääministeri.

Viron presidentti Kersti Kaljulaid nimitti tammikuun puolivälissä hallituksen muodostajaksi Kaja Kallaksen. Kaja Kallas valittiin Viron pääministeriksi tämän viikon alussa. Uuden hallituksen muodostavat Reformipuolue ja keskusta.

Viron keskustapuolueen puheenjohtaja Jüri Ratas erosi pääministerin paikalta tammikuun puolivälissä. Ero johtui siitä, että keskustaa syytetään lahjusten ottamisesta. Samalla Viron hallitus hajosi.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste