Kuvassa on moottorivene täynnä ihmisiä. Kuva on otettu Välimerellä Italian rannikolla.

Ihmiset ylittävät Välimeren huonoilla ja liian täysillä veneillä.

Jo 3 000 hukkunut Välimereen

Tänä vuonna jo yli 3 000 ihmistä on hukkunut Välimerellä matkalla Eurooppaan.

Luku on peräisin kansainväliseltä siirtolaisjärjestöltä. Määrä on kaksinkertaistunut vuodesta 2011, jolloin hukkuneita oli ennätyksellisen paljon. Tämän vuoden surullinen luku voi yhä nousta vuoden viimeisten kuukausien aikana. Ihmisiä pyrkii Välimeren yli Eurooppaan etenkin Afrikan maista. Ihmiset ovat niin epätoivoisia, että he ylittävät Välimeren huonoilla ja liian täysillä veneillä. Tämän vuoden kauheiden lukujen syynä ovat Syyrian ja Libyan kriisit, jotka ovat lisänneet pakolaisten määrää.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste