Brexitin vastustajat osoittivat mieltään Lontoon parlamenttitalon edessä.

Jättääkö Britannia tällä viikolla Euroopan unionin?

Britannian EU-ero eli brexit saattaa toteutua tämän viikon lopussa. Britannia eroaa EU:sta ilman sopimusta perjantaina 12. huhtikuuta, jos maan parlamentti ei saa sovittua asioista.

Britannian pääministeri Theresa May on pyytänyt EU:lta, että brexit siirtyy kesäkuun loppuun. Britannia toivoo, että sen ei tarvitse osallistua EU-vaaleihin. Eurovaalit järjestetään kaikissa EU-maissa 26. toukokuuta.

Jos Britannia ei saa lisäaikaa, se joutuu eroamaan perjantaina. Britannian talous kärsii niin sanotusta sopimuksettomasta erosta. Brexit tarkoittaa eroa Euroopan unionista eli EU:sta.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste