Italiassa iso maanjäristys

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 31.08.2016

Melkein 300 ihmistä kuoli maanjäristyksessä Italiassa.

Järistys tapahtui vuoristossa Italian keskiosassa viime keskiviikkona. Maanjäristys tuhosi pahoin muutamia pieniä kyliä Apenniinien vuoristossa. Järistys tapahtui yöllä. Asukkaat nukkuivat, kun maa järisi.

Pelastustyöt jatkuivat alueella monta päivää järistyksen jälkeen. Järistys tuntui Italian pääkaupungissa Roomassa asti. Italian hallitus on luvannut auttaa järistyksen uhreja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)