Ilmastoystävällinen lentokone

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Malcom Brown
Uutinen julkaistu: 23.09.2020

Flying-V on uusi lentokone, joka käyttää vähemmän polttoainetta kuin tavalliset lentokoneet. Siksi se on parempi luonnolle.

Delftin teknillisen yliopiston tutkijat ovat testanneet, miten kone lentää. Koneesta on tehty vasta pieni testiversio.

Flying-V on kolme metriä leveä. Lentokone painaa 22,5 kilogrammaa. Koneen matkustamo, polttoainetankit ja ruuma ovat siipien sisällä.

Tutkijoiden täytyy tehdä vielä monia testejä ennen kuin lentokoneesta voidaan rakentaa oikean kokoinen.

Yksi kommentti artikkeliin ”Ilmastoystävällinen lentokone”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)