Flying-V on luontoa säästävä lentokonemalli.

Ilmastoystävällinen lentokone

Flying-V on uusi lentokone, joka käyttää vähemmän polttoainetta kuin tavalliset lentokoneet. Siksi se on parempi luonnolle.

Delftin teknillisen yliopiston tutkijat ovat testanneet, miten kone lentää. Koneesta on tehty vasta pieni testiversio.

Flying-V on kolme metriä leveä. Lentokone painaa 22,5 kilogrammaa. Koneen matkustamo, polttoainetankit ja ruuma ovat siipien sisällä.

Tutkijoiden täytyy tehdä vielä monia testejä ennen kuin lentokoneesta voidaan rakentaa oikean kokoinen.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Ilmastoystävällinen lentokone”

  1. tr

    ok onpa jännää

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste