Ilmastokokous oli pettymys

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.12.2019

YK:n ilmastokokous COP25 oli pettymys. Tuloksia ei saatu aikaan.

Ilmastokokous järjestettiin Espanjan pääkaupungissa Madridissa. Kokous päättyi sunnuntaina 15. joulukuuta.

Ilmastokokous oli pettymys sen osanottajamaille. Kunnollisia tuloksia tai päätöksiä ei tehty. Kokouksen tärkein päätös oli se, että uusista päästöjen leikkauksista keskustellaan tulevaisuudessa. Vuoden 2020 ilmastokokous järjestetään Skotlannin Glasgow’ssa.

Ympäristöjärjestöt olivat pettyneitä ilmastokokoukseen. Myös Suomen ilmasto- ja ympäristöministeri Krista Mikkonen on hyvin pettynyt tuloksiin.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)