Ikea julkaisi kuvaston ilman naisia

Ikea pyysi naisten poistamista kuvastostaan myöhemmin anteeksi.

Tunnettu ruotsalainen huonekaluliike Ikea on julkaissut kuvastostaan tänä syksynä myös erikoispainoksen. Saudi-Arabian tuote- katalogiosta on poistettu kaikki kuvat naisista ja melkein kaikki kuvat tytöistä. Myös naispuolisten suunnittelijoitten kuvat on poistettu. Kaikkialla muualla maailmassa Ikean kuvasto on täysin samanlainen. Asia on herättänyt kummastusta, ja Ikea on jo pahoitellut tapahtunutta.

Saudi-Arabia on maailman tiukimpia yhteiskuntia, jossa noudatetaan kovaa islamilaista lakia. Naisilla ei ole äänioikeutta, he eivät saa liikkua yksin tai ajaa autoa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste