Muslimit rukoilevat värikkäissä vaatteissa.

Pyhiinvaeltajat rukoilivat Mekkaan päin Pakistanin Hyderabadissa 12.8.

Id al-Adha on pyhiinvaelluksen juhla

Muslimit viettivät suurta Id al-Adha -juhlaa, joka alkoi pyhiinvaelluksen jälkeen.

Id al-Adha on pyhiinvaelluksen juhla. Pyhiinvaellus tarkoittaa matkaa pyhään paikkaan. Joka vuosi miljoonat muslimit vaeltavat Saudi-Arabian pyhään Mekkaan rukoilemaan. Pyhiinvaelluksen jälkeen on aika juhlia. Id al-Adha -juhliin kuuluvat rukoilu, hienot vaatteet, lahjat ja hyvä ruoka.

Id al-Adha on toinen muslimien suurista juhlista. Suomessa muslimit juhlivat Id al-Adhaa kolme päivää. Tänä vuonna juhla alkoi 11. elokuuta.

Tänä vuonna 2,5 miljoonaa muslimia vaelsi Mekkaan. Islaminuskon mukaan jokaisen muslimin täytyy päästä sinne ainakin kerran elämänsä aikana.

Lähteet Yle, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste