Hollannin kuningatar Beatrix luopui vallastaan vappuaattona. Uusi kuningas Willem-Alexander on Beatrixin kolmesta pojasta vanhin. Kuningatar Beatrix oli vallassa 33 vuotta. Valta vaihtui vallanvaihtotilaisuudessa Amsterdamin Nieuwe Kerk -kirkossa. Mukana olivat esimerkiksi Ruotsin kruununprinsessa Victoria ja prinssi Daniel. Willem-Alexanderilla ja hänen puolisollaan kuningatar Maximalla on kolme tytärtä. Hollannin kuninkaallisten valtaoikeuksia on vähennetty. Monarkialla on eniten merkitystä sen arvovallan takia.

Hollannin kuningas Willem-Alexander ja kuningatar Maxima vallanvaihtotilaisuudessa Amsterdamissa.
Hollanti sai kuninkaan
Willem-Alexander kruunattiin Hollannin uudeksi kuninkaaksi
Mitä mieltä olit jutusta?
Kommentoi
Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.
Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.