Hollannin kuningas Willem-Alexander ja kuningatar Maxima vallanvaihtotilaisuudessa Amsterdamissa.

Hollannin kuningas Willem-Alexander ja kuningatar Maxima vallanvaihtotilaisuudessa Amsterdamissa.

Hollanti sai kuninkaan

Willem-Alexander kruunattiin Hollannin uudeksi kuninkaaksi

Hollannin kuningatar Beatrix luopui vallastaan vappuaattona. Uusi kuningas Willem-Alexander on Beatrixin kolmesta pojasta vanhin. Kuningatar Beatrix oli vallassa 33 vuotta. Valta vaihtui vallanvaihtotilaisuudessa Amsterdamin Nieuwe Kerk -kirkossa. Mukana olivat esimerkiksi Ruotsin kruununprinsessa Victoria ja prinssi Daniel. Willem-Alexanderilla ja hänen puolisollaan kuningatar Maximalla on kolme tytärtä. Hollannin kuninkaallisten valtaoikeuksia on vähennetty. Monarkialla on eniten merkitystä sen arvovallan takia.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste