Hillary Clinton

Hillary Clinton ja Donald Trump vastakkain Yhdysvaltojen presidentinvaalissa

Demokraattien Hillary Clinton ja republikaanien Donald Trump ovat puolueidensa presidenttiehdokkaat.

Clinton tekee historiaa, sillä hän on ensimmäinen nainen Yhdysvalloissa ison puolueen presidenttiehdokkaana. Trump tekee myös historiaa. Kukaan ei uskonut Trumpin ehdokkuuteen vuosi sitten. Kiinteistökaupoilla ja perinnöillä omaisuutensa tehnyt miljardööri on loukannut monia tahoja ja edustaa monessa suhteessa ääriarvoja.

Mielipidemittauksissa Clinton ja Trump ovat tällä hetkellä hyvin tasaisia. Vaalikampanjoista ja -taisteluista odotetaan erittäin kovia.

Clinton ja Trump nimitetään virallisesti puolueidensa ehdokkaiksi heinäkuussa.

Yhdysvaltojen presidentinvaalit järjestetään 8. marraskuuta.

Donald Trump

Donald Trump

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Hillary Clinton ja Donald Trump vastakkain Yhdysvaltojen presidentinvaalissa”

  1. aapo

    saisi voittaa trumppi

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste