Heinäsirkkaparvi kuvattiin Somaliassa.

Heinäsirkat aiheuttavat tuhoa Afrikassa

Itä-Afrikassa on valtavia heinäsirkkaparvia. Tuhohyönteiset voivat aiheuttaa nälänhädän.

Kenia, Etiopia ja Somalia kärsivät suurista heinäsirkkaparvista. Parvet ovat jopa kilometrien mittaisia. Niissä on miljardeja heinäsirkkoja. Heinäsirkat syövät ihmisille tarkoitetun viljan ja eläimille tarkoitetun ruohon ja rehun.

Itä-Afrikassa oli syksyllä poikkeuksellisen sateinen sää. Sateet ovat nostaneet heinä- sirkkojen määrän suurimmaksi kymmeniin vuosiin. Heinäsirkkaparvet alkoivat aiheuttaa tuhoa joulukuussa.

Pelastakaa Lapset -järjestö on huolissaan siitä, että heinäsirkat voivat aiheuttaa Itä-Afrikan maihin suuren nälänhädän.

Lähde Pelastakaa Lapset ry

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste