EU saa rauhanpalkinnon

Martti Ahtisaari palkittiin neljä vuotta sitten.

Arvostettu Nobelin rauhanpalkinto jaetaan Norjan Oslossa 10. joulukuuta. Palkinnon saa Euroopan unioni. Palkinnon myöntänyt komitea perusteli palkinnon antamista EU:lle seuraavasti: Unionin rooli on ollut suuri, kun Eurooppa on muuttunut ”sotien mantereesta rauhan mantereeksi”. Palkintosumma on 930 000 euroa.

Yksi palkinnon vastaanottajista on EU:n presidentti Herman Van Rompuy (kuvassa). Nobelin rauhanpalkinto on kerran myönnetty myös Suomeen. Presidentti Martti Ahtisaari sai palkinnon vuonna 2008.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.