Taisteluiden osapuolet ovat Etiopian hallinnon joukot ja Tigrayn osavaltion joukot.
Etiopian pääministeri Abiy Ahmed antoi joukoille käskyn hyökätä Tigrayyn. Sadat tuhannet ihmiset pakenevat taisteluita Etiopian rajan yli Sudaniin.
Abiy Ahmed sai Nobelin rauhanpalkinnon vuonna 2019.
Pohjois-Etiopiassa alkoi marraskuussa vakavia väkivaltaisuuksia. Väkivaltaisuudet muuttuivat pian aseellisiksi taisteluiksi.
Taisteluiden osapuolet ovat Etiopian hallinnon joukot ja Tigrayn osavaltion joukot.
Etiopian pääministeri Abiy Ahmed antoi joukoille käskyn hyökätä Tigrayyn. Sadat tuhannet ihmiset pakenevat taisteluita Etiopian rajan yli Sudaniin.
Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.
Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.