Espanjan kuningas Felipe VI ja hänen isänsä, entinen kuningas Juan Carlos.

Espanjan kuningas vaikeuksissa

Espanjan kuningas Felipe VI on luopunut perinnöstään. Kuningas luopui perinnöstään isänsä takia.

Espanjassa on suuri kuninkaallinen kohu. Espanjan nykyinen kuningas Felipe VI luopuu isänsä Juan Carlos I:n perinnöstä.

Espanjassa väitetään, että Juan Carlos on saanut lahjuksia Saudi-Arabialta yli 90 miljoonaa euroa. 52-vuotias Felipe on päättänyt lakkauttaa Juan Carlosin rahoituksen. 82-vuotias Juan Carlos saa Espanjan hovilta 200 000 euroa vuodessa.

Juan Carlos hallitsi Espanjaa 39 vuoden ajan. Hän luopui kruunustaan vuonna 2014.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste