Erdoğanin puolue hävisi vaalit kaupungeissa

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.04.2019

Turkissa järjestettiin paikallisvaalit maaliskuun lopussa. Presidentti Erdoğanin puolue hävisi vaalit kaupungeissa.

Presidentti Recep Tayyip Erdoğan ja hänen islamilainen puolueensa AKP on hallinnut Turkkia pitkään. Nyt presidentillä on ongelma.

AKP voitti vaalit, mutta kärsi tappion Turkin viidessä suurimmassa kaupungissa. Oppositiopuolue CHP voitti vaalit Istanbulissa, Ankarassa, Izmirissä, Adanassa, Antalyassa ja Mersinissä. Presidentti on syntynyt Istanbulissa. Hänellä on ollut aiemmin paljon kannattajia myös suurissa kaupungeissa.

Monet turkkilaiset haluavat muutosta. Turkin talous on huonossa tilassa. Turkin työttömyys on korkea. Turkin valuutan arvo on romahtanut.

Lähteet STT, HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)