Michelle Obama on Yhdysvaltojen presidentin Barack Obaman vaimo eli niin sanottu ensimmäinen nainen.

Ensimmäinen nainen suosiossa Yhdysvalloissa

Yhdysvaltojen presidentin puoliso Michelle Obama on noussut monien suosikiksi. Obaman suosio on kasvanut presidenttikauden aikana.

Yhdysvaltojen seuraava presidentti valitaan 8. marraskuuta. Siihen on vain vajaa puoli vuotta. Yhdysvaltoja on viimeiset kaksi kautta hallinnut Barack Obama. Hänen suosionsa on viime aikoina kasvanut. Presidentin aviovaimo, Michelle Obama, on kuitenkin vielä suositumpi kuin presidentti.

Michelle Obamaa kuvaillaan älykkääksi ja sanavalmiiksi naiseksi. Hänellä on huumorintajua ja tilannetajua. Hän on valmistunut arvostetusta Harvardin yliopistosta juristiksi.

Mielipiteitä ja tyyliä Michelle Obamasta on tullut Valkoisen talon emäntänä tyyli-ikoni, jota monet ihailevat. Hän on kampanjoinut lasten liikalihavuutta vastaan, puhunut lähiruuan puolesta ja ajanut veteraanien asiaa.

Amerikkalaiset pitävät siitä, että maan ensimmäinen nainen kertoo mielipiteitään julkisesti ja rohkeasti. Amerikkalaisista on myös ihanaa, että ensimmäinen nainen pukeutuu tyylikkäästi ja värikkäästi. Barack Obama on ensimmäinen tummaihoinen Yhdysvaltojen presidentti. Jotkut arvelevat, että Michelle Obama lähtee mukaan politiikkaan jossain vaiheessa. Myös Yhdysvaltojen entisen presidentin Bill Clintonin puoliso Hillary Clinton toimi näin. Clinton tavoittelee parhaillaan demokraattien presidenttiehdokkuutta.

Myös Michelle Obamalla olisi politiikassa kaikki mahdollisuudet. Hän on vasta 52-vuotias. Obamat ovat kuitenkin vakuuttaneet, että Michelle ei pyri politiikkaan.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste