Jopa monet kannattajat ovat arvostelleet Donald Trumpin (kuvassa) puheita.

Jopa monet kannattajat ovat arvostelleet Donald Trumpin (kuvassa) puheita.

Donald Trumpin puheet ihmetyttävät

Presidenttiehdokas Donald Trumpin puheet ovat jälleen herättäneet ihmetystä. Tällä kertaa Trumpin kohteena oli amerikkalainen muslimiperhe, jonka poika kuoli Irakissa.

Demokraattien puoluekokouksessa puhui Khizr Khan. Hän ja hänen perheensä ovat muslimeja ja amerikkalaisia. Perheen poika Humayun Khan oli Yhdysvaltain armeijan sotilas. Poika kuoli Irakin sodassa vuonna 2004.

Khizr Khan sanoi puheessaan, että Trump pilaa Amerikan muslimien maineen. Trump vaatii, että muslimit eivät saa muuttaa Yhdysvaltoihin.

Trump puolestaan arvosteli Khanin perheen esiintymistä, koska perheen äiti ei sanonut mitään.

– Ehkä hänen ei sallittu sanoa mitään, Trump sanoi.

Monet amerikkalaiset suuttuivat Trumpin sanoista. Amerikkalaiset pitävät Humayun Khania sankarina ja arvostavat Khanin perhettä.

Toinen kohu syntyi, kun viikon alussa Trump kutsui Hillary Clintonia paholaiseksi. Clinton on Trumpin vastaehdokas Yhdysvaltojen presidentinvaalissa. Trump on republikaanien ehdokas, Clinton demokraattien ehdokas.

Yhdysvaltain nykyinen presidentti Barack Obama puolestaan arvosteli Trumpia tämän puheiden takia. Obaman mielestä Trump ei ole sopiva henkilö presidentiksi.

Tällä hetkellä Clinton on huomattavasti suositumpi kuin Trump. 46 prosenttia äänestäjistä kannattaa Clintonia. 39 prosenttia kannattaa Trumpia.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste