Kuvassa on Irlantilainen rock-laulaja Bono. Hänet tunnetaan ahkerana ihmisoikeusasioiden ajajana ja yhteiskunnallisena keskustelijana.

Irlantilainen rock-laulaja Bono on ahkera ihmisoikeusasioiden ajaja ja yhteiskunnallinen keskustelija.

Bonolla on ratkaisu pakolaisongelmaan

U2-yhtyeen laulaja Bono vetoaa maailman päättäjiin, jotta nämä selvittäisivät maailman pakolaiskriisit.

Bonon mukaan pakolaisongelmiin liittyy monia vääriä käsityksiä. Hänen mukaansa suurin osa syyrialaisista pakolaisista ei asu leireillä. Kriisi ei myöskään ole väliaikainen.

– Pakolaisongelma ei tunne rajoja. Näitä ihmisiä on ympäri maailmaa. Olen tavannut paljon pakolaisia Jordaniassa, Turkissa ja Keniassa, Bono sanoo The New York Times -lehdessä.

– Rahaa pitää antaa enemmän pakolaisille ja heidän kouluttamiseensa ja työllistymiseensä. Lisäksi rahaa pitää antaa kehitysapuna maille, jotka eivät ole romahtaneet, mutta ovat vaarassa romahtaa.

Bonon näkemyksen mukaan on edullisempaa sijoittaa vakauteen kuin epävakauteen.

Lähde Metro

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste