Big Benistä Elisabetin torni

Big Benistä tulee Elisabetin torni.

Lontoon kuuluisa Big Ben -kellotorni (kuvan oikeassa laidassa) saa uuden nimen. Big Benistä tulee Elisabetin torni. Nimi on kunnianosoitus kuningatar Elisabet II:lle. Hän on hallinnut Britanniaa 60 vuotta.

Big Ben sijaitsee Lontoon keskustassa Parlamenttitalon (kuvassa vasemmalla) läheisyydessä. Se on melkein 100 metriä korkea, ja se valmistui vuonna 1859.

Tornin suuri kello lyö aina tasatunnein. Pienemmät kellot lyövät varttitunnin välein.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste