Kuva on otettu Beirutin satamasta räjähdyksen jälkeen.

Beirutissa valtava räjähdys

Libanonin pääkaupungissa Beirutissa sattui tuhoisa räjähdys 4. elokuuta.

Beirutin sataman varastorakennuksessa säilytettiin ammoniumnitraattia. Varastorakennus räjähti. Puolet koko pääkaupungista tuhoutui räjähdyksessä.

Ammoniumnitraatti on kemikaali, joka räjähtää erittäin herkästi. Sitä käytetään lannoitteiden ja pommien valmistuksessa.

Räjähdyksessä kuoli yli 200 ihmistä. Loukkaantuneita on yli 6 000.

Räjähdyksessä loukkaantui yksi suomalainen. Suomen suurlähetystö sijaitsee kahden kilometrin päässä räjähdys- paikalta. Rakennus vaurioitui pahasti.

Beirutiin on julistettu kahden viikon hätätila. Libanonin hallitus erosi maanantaina.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste