Arafatin ruumiista otettiin näytteitä

Tutkijat pyrkivät selvittämään, mihin Arafat kuoli.

Palestiinalaisten presidentin Jasser Arafatin (kuvassa) ruumiista otettiin näytteitä viime viikolla. Sen jälkeen hänen hautansa suljettiin uudelleen.

Tutkijat pyrkivät selvittämään näytteitten avulla, mihin Arafat kuoli vuonna 2004. Monet palestiinalaiset uskovat, että Israel myrkytti hänet. Tutkimukset pani alulle Arafatin leski Suha Tawil. Hän oli säästänyt miehensä vaatteita, joita tämä käytti juuri ennen kuolemaansa. Sveitsiläiset tutkijat löysivät vaatteista merkkejä radioaktiivisesta aineesta. Sen vuoksi päätettiin, että kuolinsyy on tutkittava uudelleen.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste