Angela Merkel on Saksan liittokansleri ja Euroopan vaikutusvaltaisimpia poliitikkoja..

Angela Merkel on Saksan liittokansleri ja Euroopan vaikutusvaltaisimpia poliitikkoja..

Angela Merkel voitti vaalit

Saksan liittokansleri Angela Merkel ja hänen puolueensa kristillisdemokraatit voittivat Saksan vaalit.

Merkelin puolue CDU sai 41,5 prosenttia kaikista äänistä. Vaalit järjestettiin sunnuntaina. Merkel jatkaa todennäköisesti Saksan liittokanslerina seuraavat neljä vuotta.

Angela Merkeliä pidetään Euroopan vaikutusvaltaisimpana naisena. Saksa on Euroopan suurin maa ja Euroopan unionin suurin jäsenmaa. Siksi sen valinnat ovat tärkeitä koko maanosalle.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste