Nainen suri synagogan edessä iskun jälkeen lauantaina 27. lokakuuta.

Ampuja iski juutalaisten synagogaan Yhdysvalloissa

Yhdysvaltain Pittsburghissa tehtiin isku synagogaan. Ampuja surmasi 11 ihmistä.

46-vuotias yhdysvaltalainen mies hyökkäsi lauantaina 27. lokakuuta synagogaan. Hän surmasi 11 ihmistä. Iskussa loukkaantui kuusi ihmistä. Myös neljä poliisia loukkaantui. Synagoga on juutalaisten rukous- ja kokoushuone.

Mies oli kirjoittanut väkivaltaisia viestejä sosiaalisessa mediassa. Mies kertoi viesteissä, että hän vihaa juutalaisia ja haluaa tappaa heidät. Ampumisen aikana surmaaja puhui kansanmurhasta.

Yhdysvaltain oikeusministeri Jeff Sessions sanoo, että tekijä saatetaan tuomita kuolemaan. Tekijää vastaan on nostettu 44 syytettä. Ministerin mukaan Yhdysvalloissa ei ole sijaa vihalle ja väkivallalle, joka perustuu uskontoon.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste