Kuvassa onnettomuudessa pelastuneita tuodaan Säämäjärven rantaan.

Kuvassa onnettomuudessa pelastuneita tuodaan Säämäjärven rantaan.

14 lasta hukkui Venäjän Karjalassa

Lapset hukkuivat veneonnettomuudessa Säämäjärvellä.

Onnettomuus tapahtui, kun 50 hengen ryhmä ylitti Säämäjärveä kahdella veneellä ja lautalla myrskysäässä. Uutistoimisto Tassin mukaan alueelle oli annettu tuulivaroitus kovan tuulen takia. Karjalan tasavallan mukaan aallonkorkeus oli kaksi metriä.

Ryhmä oli Säämäjärvellä kesäleirillä. Kuolleet olivat 12‑13-vuotiaita.

Venäjän poliisi on pidättänyt kesäleirin ohjaajia onnettomuuden takia. Kesäleiri suljettiin maanantaina. Lasten vanhemmat olivat valittaneet jo aiemmin, että lapsi kohdellaan huonosti kesäleirillä

Venäjän Karjalaan julistettiin surupäivä onnettomuuden takia.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.