Muumit seikkailevat uudessa elokuvassa Ranskan Rivieralla.

Muumit seikkailevat uudessa elokuvassa Ranskan Rivieralla.

Uusi piirretty muumielokuva

Juuri sopivasti juhlavuoden päätteeksi valmistuu uusi muumielokuva.

Sen nimi on Muumit Rivieralla. Elokuva perustuu samannimiseen sarjakuvaan vuodelta 1957. Uusi animaatioelokuva on tehty yhteistyönä ranskalaisen ohjaajan Xavier Picardin ja suomalaisen tuottajan Hanna Hemilän kanssa. Myös Tove Janssonin veljentytär Sophia Jansson on osallistunut tuotantoon.

Elokuvasta on tehty ainakin neljä kieliversiota ruotsiksi, suomeksi, ranskaksi ja englanniksi. Suomeksi ja ruotsiksi muumiperheen ääninä ovat Maria Sid, Mats Långbacka, Kris Gummerus ja Alma Pöysti. Ragni Grönblom on Pikku Myy.

Muumit Rivieralla kertoo muumiperheen matkasta. Niiskuneiti haluaa matkustaa, ja muut lähtevät mukaan. Heidän veneensä joutuu myrskyyn ja ajelehtii rantaan Ranskan Rivieralla.

Tässä elokuvassa kaikki eivät ole samaa mieltä asioista. Muumipeikko on mustasukkainen, koska eräs hurmuri kosiskelee Niiskuneitiä.

Muumimamma ei pidä ylellisestä ja pinnallisesta elämästä, jota Muumipappa alkaa elää Rivieralla.

Muumimamma ja Muumipeikko muuttavat hotellista vanhaan veneeseen. He odottavat siellä, kunnes muu perhe palaa taas järkiinsä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste