Uinninvalvoja Elina Loponen on entinen SM-tason kilpauimari.

Uinninvalvoja Elina Loponen on entinen SM-tason kilpauimari.

Uimahallissa on mukavaa

Kaikki ovat tervetulleita uimahalliin. Uimahalleissa on kuitenkin säännöt, joita pitää noudattaa.

Uinninvalvoja, liikunnanohjaaja Elina Loponen on töissä Turun Impivaaran uimahallissa. Hän ohjaa vesi- ja ryhmäliikuntaa. Hän valvoo myös turvallisuutta ja huolehtii, että kaikki noudattavat uimahallin sääntöjä.

– Ennen altaaseen menoa pitää esimerkiksi käydä suihkussa ilman uimapukua. Suihkussa täytyy pestä myös meikit ja hajusteet pois, Elina muistuttaa.

Suihkussa myös hiukset pitää kastella tai uimarin täytyy käyttää uimalakkia.

– Säännöt ovat sitä varten, että kaikki viihtyvät uimahallissa. Esimerkiksi uimavesi pysyy puhtaana.

Lue lisää uimahalleista Selkosanomien numerosta 8/2018,  joka ilmestyi 25.4. 2018.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Uimahallissa on mukavaa”

  1. N

    Minä tykkään käydä uimahallissa mutta nyt vähän pelottaa kun viimeksi sain epilepsiakohtauksen eikä apua melkein saanut. Oli oma kaveri ja ohjaaja, mutta tarvittiin kuulemma enemmän

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste