Uinninvalvoja Elina Loponen on entinen SM-tason kilpauimari.

Uinninvalvoja Elina Loponen on entinen SM-tason kilpauimari.

Uimahallissa on mukavaa

Kaikki ovat tervetulleita uimahalliin. Uimahalleissa on kuitenkin säännöt, joita pitää noudattaa.

Uinninvalvoja, liikunnanohjaaja Elina Loponen on töissä Turun Impivaaran uimahallissa. Hän ohjaa vesi- ja ryhmäliikuntaa. Hän valvoo myös turvallisuutta ja huolehtii, että kaikki noudattavat uimahallin sääntöjä.

– Ennen altaaseen menoa pitää esimerkiksi käydä suihkussa ilman uimapukua. Suihkussa täytyy pestä myös meikit ja hajusteet pois, Elina muistuttaa.

Suihkussa myös hiukset pitää kastella tai uimarin täytyy käyttää uimalakkia.

– Säännöt ovat sitä varten, että kaikki viihtyvät uimahallissa. Esimerkiksi uimavesi pysyy puhtaana.

Lue lisää uimahalleista Selkosanomien numerosta 8/2018,  joka ilmestyi 25.4. 2018.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Uimahallissa on mukavaa”

  1. N

    Minä tykkään käydä uimahallissa mutta nyt vähän pelottaa kun viimeksi sain epilepsiakohtauksen eikä apua melkein saanut. Oli oma kaveri ja ohjaaja, mutta tarvittiin kuulemma enemmän