Tontulla on oma ovi

Teksti: Matti Välimäki
Kuva: Titta Holanne
Uutinen julkaistu: 20.12.2017

Tonttuovet ovat nykyään muotia. Niitä myyvät monet kaupat. Mutta tonttuoven voi askarrella myös itse.

Tonttu voi kurkistaa tonttuovesta sisälle taloon. Tonttu tutkii, onko talossa kilttejä lapsia. Tonttuovi on pieni joulukoriste. Se laitetaan lattialle seinän viereen jalkalistan päälle.

Turkulainen Titta Holanne on tehnyt tonttuoven valokuvasta, joka esittää vanhaa tallinovea.

Valokuvan taakse on liimattu aaltopahvia. Ovi on kiinnitetty kuistin seinään sinitarralla.

Tontulla on myös esimerkiksi postilaatikko ja luuta. Postilaatikko on askarreltu tulitikkurasiasta. Luuta on tehty rautalangasta, ohuista oksista ja puutikusta.

– Askartelu kuuluu jouluun. Tonttuovi virittää mukavasti joulutunnelmaan, Titta kertoo.

Aivan erityisesti tonttuovesta pitää perheen koira, chihuahua nimeltä Copy.

– Koira käy usein nuuhkimassa ovea uteliaana. Se etsii innokkaasti tonttuja, Titta naurahtaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)