Toisenlaista Tallinnaa

Teksti: Hannu Virtanen
Kuva: Hannu Virtanen
Uutinen julkaistu: 19.12.2018

Kalamaja ja Telliskivi ovat uusia ja kiinostavia alueita Tallinnassa. Onko Tallinna sinulle jo tuttu matkakohde? Olet kiertänyt Vanhan kaupungin ja sataman seudut moneen kertaan? Silloin sinun kannattaa suunnata uuteen, erilaiseen kaupunginosaan, Kalamajaan.

Tallinnassa on jo vuosia rakennettu uudenlaista aluetta, joka viehättää niin paikallisia kuin turisteja. Se alkaa heti vanhan kaupungin vierestä, Balti jaam -rautatieaseman takaa. Kaupunginosa on nimeltään Kalamaja.

Ensiksi vastaa tulee uusi Balti Jaama -keskus, joka sijaitsee vanhan torin paikalla. Se on suuri rakennus, joka on samaan aikaan tori, kauppahalli ja kauppakeskus. Siellä on erilaisia kahviloita, ravintoloita ja kauppoja. Yläkerrassa on antiikkikauppoja, joissa myydään vaikka mitä.

Telliskivi on nuorten suosikki

Balti Jaama -keskuksen takaa alkaa sitten erityisesti nuorten suosima Telliskiven alue. Siellä on ravintoloita, mutta myös käsityöläisten puoteja ja näyttelyitä. Ne kaikki sijaitsevat vanhoissa tehdasrakennuksissa, joiden ulkoseinät ovat täynnä komeita seinämaalauksia eli graffiteja.

Kalamajan alueelle pääse kävelemällä vanhasta kaupungista, raitiovaunuilla 1 ja 2 tai taksilla.

Katso myös video Telliskiven ja Kalamajan alueilta.

Kirjoittaja on Selkosanomien entinen päätoimittaja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)