Kuvassa on tablettitietokone. Sillä voi Areena-palvelusta esimerkiksi Ylen uutisia.

Esimerkiksi Ylen uutisia voi katsoa Areena-palvelusta tablettitietokoneella.

Televisio karkaa olohuoneesta

Yhä harvempi katsoo enää tv-ohjelmia silloin, kun ne lähetetään.

Television katselutottumukset muuttuvat nykyään nopeasti. Ohjelmia voi katsoa mobiililaitteilla talossa, puutarhassa tai julkisissa kulkuvälineissä. Mobiililaitteita ovat tablettitietokoneet ja älypuhelimet.

Enää joka neljäs ihminen katsoo ohjelmat tv-vastaanottimesta silloin, kun ne tulevat.

Tiedot käyvät ilmi Taloustutkimuksen tutkimuksesta, johon vastasi runsaat 2 000 suomalaista.

Nuorten tv-katselu on muuttunut eniten. Alle 25-vuotiaista enää hyvin harva katsoo ohjelmia silloin, kun ne lähetetään. Yli 65-vuotiaista näin tekee yhä joka kolmas.

Valtaosa tutkimuksen vastaajista tallensi tv-ohjelmia ja katsoi niitä myöhemmin. He katsovat ohjelmia netistä tietokoneella, tabletilla tai puhelimella.

Yhä useampi katsoo myös maksullisia kanavia. Suomalaiset käyttävät niihin keskimäärin 14 euroa kuukaudessa.

Lähteet Taloustutkimus, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste