Kuvassa on kännykkä, jolla voi kuunnella radiota.

Jotkut kuuntelevat radiota nykyään myös kännykän kautta.

Sama radiokanava aina päällä

Suomalaiset kuuntelevat radiota yllättävän paljon. Ja melkein aina samaa kanavaa.

Keskimäärin suomalaiset kuuntelevat radiota noin kolme tuntia päivässä. Eniten radiot ovat auki heti aamulla kahdeksalta. Monet kuuntelevat radiota työpaikoillaan tai autossa.

Radion kuuntelijat ovat hyvin uskollisia suosikkikanavalleen. Nuoret kuuntelevat mielellään kaupallisia kanavia, esimerkiksi Radio Suomipopia. Vanhemmat taas suosivat Ylen kanavia, esimerkiksi Radio Suomea.

Television katsojat eivät ole yhtä uskollisia yhdelle kanavalle, vaan vaihtelevat kanavaa ohjelman mukaan.

– Radion hyvä puoli on se, että sitä voi kuunnella samaan aikaan kun tekee muita asioita, kertoo Radio Median toimitusjohtaja Stefan Möller.

Radiota kuuntelee päivittäin 3,7 miljoonaa suomalaista. Suurin osa kuuntelee perinteistä radiota, mutta jotkut kuuntelevat radiota nykyään tietokoneen tai kännykän kautta.

Lähde Finnpanel.fi

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste